Jak dbać o zdrowy uśmiech? Czy zdrowy równa się biały?

Z każdej strony otaczają nas reklamy uśmiechających się osób z idealnie równymi i białymi zębami.

Czy można osiągnąć taki efekt poprzez dbanie o jamę ustną, regularne mycie i nitkowanie zębów, czy jednak odcień zębów jest zapisany w genach, czy też związany z naszym trybem życia? Podpowiemy, jak dbać o zdrowy uśmiech, a także odpowiemy na nurtujące pytania.

Zdrowa rutyna dbania o jamę ustną

Mycie zębów dwa razy dziennie to absolutne minimum. W zasadzie powinno się to robić po każdym posiłku, ale najczęściej nie nosimy wszędzie ze sobą szczoteczki, pasty i sięgamy po gumę do żucia. Nie ma tym nic złego pod warunkiem, że nie dzieje się to zbyt często. Intensywne żucie gumy przyczynić się do bruksizmu, czyli zgrzytania zębami, a w konsekwencji często zwichnięcia stawu skroniowo-żuchwowego. Gdy odczuwasz, że Twoja szczęka przeskakuje przy otwieraniu ust albo odczuwasz ból przy ziewaniu, musisz rozważyć gumowy detoks”. Żucie gumy z umiarem, po posiłku, gdy nie ma możliwości umycia zębów, jest korzystne, bo w ten sposób zwiększa się wydzielanie śliny, która neutralizuje kwasy, a także usuwa resztki pokarmowe. Jednak nie należy żuć jej dłużej niż 10 minut. Pamiętaj, by szczotkować zęby ruchem wymiatającym, poczynając od linii dziąseł. Ważne jest, aby w czasie szczotkowania wyczyścić także język. Oczywiście należy to robić delikatnie, jednak jest to istotne, bo działa bakteriobójczo. Używaj nitek dentystycznych, bo wiele pokarmów dostaje się między zęby, a w ten sposób można je usunąć. Więcej porad zyskasz, gdy podczas wizyty u stomatologa lub na stronach internetowych gabinetów stomatologicznych: https://klinikastomatologii.eu. Dowiesz się więcej na temat oferowanych usług dentystycznych, z których warto skorzystać, by uzyskać zdrowy i piękny uśmiech.

Jak dbać o zdrowy uśmiech? Czy zdrowy równa się biały?

Czy odcień zębów zapisany jest w genach?

Rzeczywiście to prawda. Nie tylko kolor oczu czy włosów zapisany jest w naszych genach, ale również odcień uzębienia, bliższy białego bądź żółtego. Oczywiście możemy temu jeszcze dodatkowo pomóc poprzez produkty jakie spożywamy, a dokładniej unikanie tych, które mogą barwić nasze zęby. Ich kolor w sposób trwały zmienia spożywana w dużej ilości czarna kawa, czy też palenie papierosów. Odstawienie używek i zainwestowanie w pasty wybielające może być pomocne. Należy jednak pamiętać, że takich past nie można stosować przez cały czas, gdyż mogą powodować erozję szkliwa. Uważa się, że nie należy ich stosować dłużej niż 2 miesiące, a potem należy powrócić do zwykłej pasty z fluorem. Można również zdecydować się na bardziej trwałe rozwiązanie, czyli zabieg wybielania u dentysty. Oczywiście zęby muszą być zdrowe, a ponadto nie można cierpieć na wspomniany bruksizm czy nadwrażliwość. Przeciwwskazaniem jest też cukrzyca, epilepsja, choroba nowotworowa, czy choroba Parkinsona. Jeśli jednak nie masz problemów zdrowotnych, ani chorób zębów czy dziąseł, możesz spróbować, bo warto! Twoje zęby mogą być bielsze, dzięki zaawansowanym metodom gabinetowym.