Jak radzić sobie z lękiem związanym z pandemią? Dlaczego warto zgłosić się po pomoc?

Należy rozróżnić pojęcie lęku uogólnionego, który odczuwa każdy, z tym, który odczuwają osoby cierpiące na zaburzenia funkcjonowania układu nerwowego.

Nerwica jest ciężką chorobą powodującą dolegliwości zarówno natury psychicznej, czyli lęki, czy fobie, jak również somatyczne, które z nich wynikają i utrudniają codzienne funkcjonowanie. Dlatego pacjent, który cierpi z powodu uciążliwych dolegliwości związanych ze stresem czy nieprzepracowaną traumą, powinien zgłosić się do specjalisty. Nie zawsze bowiem rozmowa z przyjacielem przynosi ulgę. Sytuacja pandemiczna nie pomogła osobom cierpiącym na nerwicę czy odczuwające lęki. Jeśli czujesz się przytłoczony z powodu pandemii, nie czekaj i zgłoś się po pomoc.

Kiedy potrzebna jest farmakoterapia, a kiedy psychoterapia?

Jeśli lęk przybiera znaczne rozmiary, paraliżuje naszą codzienność i kiedy człowiek zaczyna snuć ponure wizje, to znaczy, że pacjent potrzebuje pomocy psychiatry. Wiele objawów ze strony układu oddechowego, jak choćby duszności, czy pokarmowego, jak mdłości czy jadłowstręt, może wiązać się z zaburzeniami lękowymi. W związku z tym organizm daje o sobie znać w postaci objawów psychosomatycznych. Przy tego typu uciążliwych objawach nerwicowych często potrzebna jest psychoterapia, niekiedy połączona z farmakoterapią. W ten sposób można powstrzymać uciążliwe objawy i przywrócić organizm na właściwe tory. Często przyczyna leży głębiej – wszelkie problemy czy lęki objawiają się już w dzieciństwie, a nieleczone w wieku dorosłym tylko się pogłębiają. Przepracowanie problemu z psychoterapeutą może pomóc i dzięki temu ataki paniki mają szansę pojawiać się coraz rzadziej. Należy wyznaczać sobie niewielkie cele w terapii i krok po kroku je realizować. Warto dowiedzieć się więcej na ten temat wchodząc na stronę: https://www.centrumdobrejterapii.pl/oferta/leczenie-nerwic-i-lekow/, gdzie można skontaktować się ze specjalistami i uzyskać również poradę online.

Nauka oswajania swoich lęków

Introwertyczna natura powoduje, że wiele trudności ukrywa się za maską tego, że wszystko jest w porządku. Ale również ekstrawertyków dotykają problemy nerwicowe. Czasem zdarza się, że osoby cierpiące na nerwicę mogą popadać ze skrajności w skrajność, czyli swój stres próbować zniwelować np. poprzez obsesyjne czynności. W przypadku lęków związanych z pandemią może być to np. obsesyjne mycie rąk. Specjalista pomoże radzić sobie z natrętnymi myślami, a także pokaże w jaki sposób wykorzystać techniki relaksacyjne, aby zredukować stres.