20 lip Dlaczego kursy teoretyczne nie wystarczą? Rola trenerów w kursach stomatologicznych
Symulacje stomatologiczne mają ogromne znaczenie nie tylko dla studentów stomatologii, ale również osób, które prowadzą już własną praktykę stomatologiczną, w związku z ukończonymi studiami i odbytą praktyką.
Nawet najbardziej przystępnie napisane publikacje naukowe nie zastąpią pracy z unitem fantomowym. W końcu w dobrze wyposażonej pracowni można uczyć się przeprowadzania zabiegów o wysokim stopniu skomplikowania. Dlaczego kursy teoretyczne nie wystarczą i dlaczego warto poszukać firm szkoleniowych, które oferują kursy praktyczne?
Precyzja wykonywanej pracy, dzięki ćwiczeniom praktycznym
Medycyna jest dziedziną praktyczną, a nie teoretyczną. Oczywiście wiedza jest niezbędna, by podejmować właściwe decyzje i stawiać trafne diagnozy, jednak gdyby nie nauka praktycznych umiejętności, na tym kompetencje lekarzy by się kończyły. Dotyczy to również stomatologów, którzy najwięcej uczą się w praktyce. Zanim stomatolog rozpocznie pracę z pacjentem, warto aby nabrał praktyki w testowym otoczeniu. W tym celu sprawdzają się fantomy stomatologiczne i pracownie w pełni wyposażone w mikroskopy diagnostyczne, ssaki, lampy LED, skalery, rękawy turbinowe i inne sprzęty. W warunkach laboratoryjnych popełnienie błędu nie stanowi dużego ryzyka, natomiast w pracy z pacjentem jest to sytuacja, której każdy stomatolog chciałby uniknąć. Jak wiadomo nowoczesne metody leczenia kanałowego z użyciem mikroskopu gwarantują precyzję, ale by ruchy były pewne, potrzebne są ćwiczenia. Specjaliści tacy jak trener Agnieszka Pacyk z Akademii Stomatologii są w stanie odpowiedzieć na wszystkie nurtujące kursantów pytania, w dziedzinach, w których są ekspertami. Można dowiedzieć się szczegółów na temat nowych materiałów kompozytowych i tego, w jaki sposób prawidłowo ich używać.
Trening czyni mistrza
Choć każdy stomatolog priorytetowo traktuje znajomość obsługi sprzętu stomatologicznego, to jednak każda nowinka wymaga wprawy i przećwiczenia schematów działania. Poznawanie nowych technologii bez możliwości wykonania praktycznego testu, nie jest dobrym rozwiązaniem. W trakcie praktycznej nauki mogą pojawić się pytania i wyzwania, które mogą zaistnieć, a które jest się w stanie przewidzieć na podstawie dotychczasowej praktyki stomatologicznej. Rolą trenera na kursie jest pokazanie nowych rozwiązań. Bogatsi o nowe kompetencje, kursanci wracają do swoich obowiązków z większą pewnością, motywacją i zaangażowaniem.
Sorry, the comment form is closed at this time.